In continuare va propunem un articol gasit pe internet care va indruma spre o solutie de promovare low-cost. Ca orice compromis, aceasta vine la pachet si cu o serie de minusuri pe care vom incerca sa le precizam. Textul introdus de noi va fi italic (inclinat).
Mentionam faptul ca am gasit atractiv acest articol si acesta este motivul pentru care il postam in aceasta sectiune, precizarile noastre nu sunt o corectura ci o completare a acestuia in vederea imbunatatirii si securizarii solutiei de promovare online oferita.
Cum sa te promovezi pe internet cu un buget mic
1. Site-ul:
O prima varianta ar fi sa apelati la o firma de web design. O varianta mai ieftina ar fi sa folositi o solutie open-source, un Content Management System pe care trebuie doar sa-l instalati, sa-i schimbati tema grafica si sa introduceti continut. Dintre CMS-urile cu care am lucrat pana acum, recomand cu caldura Wordpress-ul (chiar daca a fost destinat in principal administrarii blog-urilor, poate fi cu usurinta adaptat oricarui tip de nevoi, in plus rezultatele pe partea de SEO sunt de-a dreptul spectaculoase, prin urmare veti mai scuti niste bani in plus pentru optimizare).
CMSurile open source nu sunt optimizate corespunzator pentru motoarele de cautare si codul este public, deci orice hacker sau concurenta poate avea acces la acesta si poate gasi portitele de atac asupra sa, facandu-le vulnerabile din acest punct de vedere. Odata instalate aceste trebuie personalizate cu corporate IDul companiei sau produsului caruia i se va dedica siteul web, lucru care este mai dificil de facut la un nivel amatorial.
Continutul site-ului:
- Evitati abordarea clasica cu nelipsitele pagini "Despre noi", "Poduse", "Servicii", "Contact". Sau si mai rau: "Misiunea noastra", "Valorile noastre", "Obiectivele noastre". In calitate de vizitator al foarte multor site-uri, pot sa va spun ca am intrat pe astfel de link-uri cam tot atat de des pe cat intru si pe "Politica de confidentialitate" sau "Termeni de utilizare a site-ului", adica niciodata (de fapt am intrat de cateva ori, cand am introdus si eu astfel de pagini pe site si am vrut sa vad ce au scris altii).
- Evitati limba de lemn si exprimarea prea formala sau poetica. Expresii gen "Obiectivul nostru este sa convingem clientii de deplinul nostru profesionalism prin modul in care abordam orice aspect al activatii..." nu vor impresiona pe nimeni si nu vor convinge.
- Evitati cliseele si laudele exagerate. "Suntem cei mai buni din domeniu, apelati la noi cu incredere" trezeste doar zambete plictisite, nu determina pe nimeni sa sara de pe scaun si sa puna mana pe telefon.
Ce anume ar trebui sa apara pe site? Lucruri care l-ar interesa pe un potential client. Un client vrea sa i se satisfaca o nevoie sau sa i se rezolve o problema (pe care de multe ori nici nu stie ca le are), si daca a ajuns pe site, e momentul sa-l prindeti. Prin urmare incercati sa aratati ca ati inteles ce nevoi are si mai ales aratati cum le puteti rezolva.
O modalitate care functioneaza foarte bine ar fi studiile de caz. Descrieti intr-un limbaj accesibil si cat mai putin formal, cum ati identificat problema clientului, care a fost strategia pe care ati ales-o, cum ati implementat-o si, cel mai important, care au fost rezultatele obtinute. Altfel, o simpla enumerare gen "servicii de consultanta, online marketing, brand management" nu spune prea multe si nici nu convinge clientul ca ar avea nevoie de astfel de servicii.
Newsletter
Pastrati aproape clientii actuali si colaboratorii si trimiteti-le periodic update-uri. Din nou, incercati sa va ganditi ce i-ar interesa pe ei. Daca nu gasiti nimic, mai bine nu trimiteti newsletter-ul, altfel riscati ca singurul rezultat sa fie o rata mare de dezabonare. sau si mai rau sa fiti interpretat ca si spammer de cate serverele de email.
2. Advertising:
Daca discutam de bugete mici, nu putem sa nu discutam despre promovare online. Si din toate variantele de promovare, de la campanii cu bannere, advertoriale, link-uri sponsorizate, email marketing, pana la proiecte speciale, eficienta cea mai mare (raportata la costuri) o are Adwords. Puteti targeta exact segmentul de public care va intereseaza si puteti vedea exact nu numai cati vizitatori va aduce (indicator destul de putin relevant daca ne gandim ca am putea face o reclama cu textul "Afla cum sa-ti salvezi afacerea in timp de criza", reclama care ar trimite spre site-ul unui magazin virtual de electronice de exemplu. Este evident ca majoritatea covarsitoare a celor care vor intra nu vor gasi nimic legat de acel subiect, prin urmare vor parasi destul de repede site-ul), dar si care este rata de conversie a reclamei (procentul celor care s-au transformat in clienti dintre cei care au dat clic pe reclama). Timpul banner-elor incepe sa apuna si apare tot mai evidenta necesitatea unei abordari creative a promovarii online.
3. PR:
Advertising-ul poate atrage vizitatori pe site, site-ul poate comunica ce-i intereseaza pe ei, dar de multe ori acest lucru nu este suficient pentru a convinge (mai ales in cazurile in care exista o concurenta puternica care mai si beneficiaza de o comunicare buna). In acest caz ar fi necesar sa intariti mesajul transmis de site printr-o campanie de PR. Cum?
- Trimiteti comunicate de presa. Daca marea majoritate a presei le va ignora, aveti sanse mai mari cu site-urile mici sau cu site-urile specializate pe comunicate de presa. Respectati insa aceleasi reguli ca pentru redactarea continutului site-ului: fara clisee, limbaj de lemn, informatii neinteresante sau laude. Comunicati ceva care ar putea starni interes, altfel efectul va fi 0.
- scrieti articole despre un subiect de interes pentru clienti si discutati cu reviste sau site-uri din domeniu sa vi le publice. De cele mai multe ori veti constata ca nu este deloc un lucru dificil, important este ca articolul sa contina informatii interesante.
- contactati jurnalisti si prezentati-le un anumit subiect: Daca li se va parea suficient de interesant (newsworthy), il vor transforma in articol si veti aparea ca sursa citata sau, daca aveti noroc, va aparea direct ca interviu.
- participati la conferinte si evenimente din domeniu si, daca se poate, contactati organizatorii si propuneti-le sa sustineti o prezentare pe o anumita tema. Aici as sublinia o regula care e incalcata de majoritatea speaker-ilor din Romania: nu transformati prezentarea intr-o descriere detaliata a serviciilor/produselor oferite, daca intereseaza pe cineva asa ceva, va va cere o brosura. Reclama desantata plictiseste si trezeste antipatia celor din sala (care au mai si dat bani sa asiste la un eveniment la care se asteapta sa afle lucruri interesante). Toti participantii stiu ca prezentarile sunt o forma de PR, dar discretia e cuvantul de ordine.
- implicati-va in blogosfera: Identificati care sunt blog-urile care ar putea avea legatura cu domeniul dvs sau care ar fi frecventate de target-ul dvs si incepeti sa va faceti cunoscut. Postati comentarii legate de cate un subiect, implicati-va in discutii, veniti cu puncte de vedere interesante, orice pentru a va face remarcat (revin cu aceeasi indicatie si aici: evitati sa va faceti reclama directa sau sa postati fara a comunica nimic!).
- forum-uri: Daca sunteti magazin virtual de electronice de exemplu, veti constata ca exista liste intregi de topic-uri despre experientele de cumparare ale user-ilor legate de diverse magazine online. Aici puteti avea un barometru destul de fidel despre cum sunteti perceputi de piata, si tot aici puteti interveni rapid pentru a rezolva eventuale probleme ale unor clienti care, daca sunt suficient de suparati, va pot crea o criza de imagine.
- microblogging (twitter): O campanie reusita pe twitter a fost facuta de cei de la Metromind pentru evinoteca: userii erau invitati sa ghiceasca, pe baza unor caracteristici enumerate, despre ce vin era vorba iar cine ghicea, putea castiga vinul respectiv. Catch-ul era ca, pentru a ghici vinul, intrau pe site si cautau caracteristicile respective, ceea ce a atras un numar destul de mare de vizitatori interesati de produse care, familiarizandu-se cu caracteristicile acestora, sfarseau prin a le comanda.
Pentru ca am auzit de multe ori aceeasi intrebare/propunere, redesign-ul unui site, chiar si cu un SEO bine facut, nu inseamna mare lucru; fara o campanie de promovare corespunzatoare, il vor admira doar cunoscutii carora le veti trimite link-ul. Tot asa, nici o campanie de promovare online nu ar fi eficienta daca n-ar fi sustinuta de un site care sa comunice acelasi mesaj. Toate instrumentele enumerate ar trebui sa fie combinate intr-o strategie coerenta, altfel rezultatele nu vor fi semnificative.
DailyBusiness.ro
Tags: Cum,sa,te,promovezi,pe,internet,avand,un,buget,mic
In continuare va propunem un articol gasit pe internet care va indruma spre o solutie de promovare low-cost. Ca orice compromis, aceasta vine la pachet si cu o serie de minusuri pe care vom incerca sa... →
EuroMarket.ro va propune urmatorul articol pentru a explica pe intelesul tuturor ce importanta are un site pe internet, daca trebuie promo... →
Utilizand serviciile SeoMonitor.ro va aducem la cunostinta ingredientele cele mai importante pentru un SEO reusit.
Informatiile de mai jos au un rol orien... →