EuroMarket.ro va propune urmatorul articol pentru a explica pe intelesul tuturor ce importanta are un site pe internet, daca trebuie promovat si de ce.
Presupunem o companie de profilul dvs noua pe piata... cu o vechime de 1-2 ani si in acest punct doreste sa se lanseze pe internet prin deschiderea unui site web.
Din punctul meu de vedere lansarea pe internet
cu un site web se poate face cu urmatoarele
variante in care clientul apeleaza la o firma specializata solicitandu-le
serviciile pentru:
-
realizarea
unei pagini web simple cu datele de contact si serviciile trecute
sumar
-
realizarea un site web tip birou online/corporate prin care isi prezinta
compania, serviciile, portofoliul catre viitorii vizitatori-clienti
-
realizarea un site web mai amplu in care isi pune serviciile la vanzare
online (daca este cazul), ofera vizitatorilor de a posta
comentarii/reviewuri vis-a-vis de acestea, ofera informatii suplimentare
(tutoriale, interviuri, fise tehnice, manuale service, manuale de utilizare,
etc), deruleaza campanii de promovare/marketing a acestor produse dar in
interiorul siteului lor
In acest moment suntem ca un producator care am facut produsul si l-am
expus/pus in magazin. Oricat de atractiv si de frumos este siteul creeat in
aceasta faza este ca un magazin care nu are nici o firma pe el si eventual
nu se vede nimic inauntru.
Asa cum in viata reala platim chirie si
utilitati, pe intenet vom avea un nume de domeniu cumparat sau inchiriat, un
cont de gazduire web si contractul de intretinere si administrare
a siteului pentru a-l feri de hackeri, virusi, etc.
Acum suntem in faza in care incepem sa lucram la magazin/sediu de asa natura
incat lumea sa stie de el si prima data ii vom pune o caseta/firma/denumire
afisata in exterior, acest lucru in mediul virtual echivaland cu
inregistrarea in motoarele de cautare.
Vom observa ca lumea intoarce capul, eventual chiar intra in magazin/sediu,
iar prin analogie incepem sa avem primii vizitatori pe site.
Acum trebuie sa lucram la cresterea numarului de vizitatori si targetarea
acestora, ceea ce in viata de zi cu zi am pune un people stopper pe strada,
un banner publicitar, o serie de anunturi la mica si marea publicitate, dupa
buget un publi interviu in presa scrisa si zona radio-tv ceea ce prin
transpunere inseamna promovare si acesta se face prin mai multe canale.
Ca Google sa ne afiseze siteul nostru pentru anumite cuvinte atunci noi
trebuie sa avem pagini dedicate in site acelor teme specifice cuvintelor
amintite, dar nu este suficient. Google pozitioneaza un site inaintea celorlalte folosind la calcularea pozitiei un algoritm al lui
in care tine cont de
foare multi factori din care amintim:
- in cate alte siteuri se mai vorbeste despre aceasta tema/subiect (cuvant cheie) si
ce relationare exista intre acele siteuri si siteul dvs
- cum este facut siteul dvs si cat de mare este pagina care se incarca si ce
anume contine ea (optimizarea web pt motoare de cautare, optimizarea
contextuala, optimizarea imaginilor si a scripurilor)
- cat de relevant este tema din aceasta pagina in concordanta cu
restul continutului siteului dvs
- cate legaturi exista spre siteul dvs si cu ce ancore (popularitatea pe net
in functie de cuvintele cheie)
- denumirea domeniului web si a paginii propriu zise
Acestea sunt doar foarte putine ingrediente din toata reteta si sunt destul de dificil
de acoperit, formand in final si renumitul Page Ranking (PR) care poate fi considerat
ca un calificativ pe care Google il acorda siteului
dvs., fiind foarte important pentru afisarea siteului dvs
pe pozitii superioare.
Toate siteurile pornesc de la o perioada de 2-4 saptamani de la perioada de
cand a fost inscris si pana la listarea sa in Google moment in care sunt
cotate cu PR 0 si ulterior evolueaza in functie de factorii mentionati mai
sus spre PRuri mai mari. Un site corporate bine plasat ar trebui sa aiba un
PR 4 pentru o pozitionare satisfacatoare. Pe masura ce se avanseaza este din
ce in ce mai greu. Unul din siteurile noastre cu PR 4 are de exemplu 26.000
de legaturi inspre acesta, deci aceasta inseamna ca alte 26 de mii de
siteuri au un link sppre aceasta. Va inchipuiti ca aceasta a insemnat timp
pana s-a ajuns la aceasta cifra.
Acum lupta pentru prima pagina in Google este acerba si necesita multa munca
in spate, motiv pentru care, eu unul recomand clientilor mei optimizarea
siteului pentru un anumit grup de cuvinte cheie, respectiv cel care
reprezinta produsul/serviciul care doriti sa il vindeti/promovati cel mai
mult, de exemplu: bilete de avion, imobiliare iasi, sarma cupru, proiectare
rezidentiala, etc
De exemplu pentru cuvintele:
- autorizatie constructie sunt 368.000 rezultate:
http://www.google.ro/search?hl=ro&rlz=1T4GGLL_roRO307RO307&q=autorizatie+constructie&btnG=C%C4%83utare&meta=lr%3Dlang_ro
- proiectare sunt 4.890.000 rezultate:
http://www.google.ro/search?hl=ro&rlz=1T4GGLL_roRO307RO307&q=proiectare&btnG=C%C4%83utare&meta=lr%3Dlang_ro
Un cuvant cheie care are in spate sub un milion de pagini regasite de Google
pe Romania necesita o anumita campanie iar un cuvant care are cca. 2-3-5
milioane de rezultate necesita cu totul si cu totul alta campanie de
promovare. In functie de aceste cifre se stabileste durata, tipul si pretul
campaniei.
Datorita acestor factori recomand clientilor sa comande separat un site web
pregatit (optimizat) pentru a ajunge pe primele pagini in Google la o
cautare dupa cuvantul "X" (nu dupa o lista de cuvinte) si partea de
promovare pentru a ajunge efectiv acolo sa o discutati separat deoarece
poate costa muuuult mai mult decat siteul web si trebuie sa gasiti solutia
de asa natura incat sa incerce sa satisfaca si necestiatile dvs, dar sa se
incadreze si in bugetul alocat acestui proiect.
Incercati sa priviti realizarea unui site web ca si o extindere a afacerii
dvs, ca o investitie si incercati sa canalizati resursele spre acesta
oportunitate si luati in considerare ca poate chiar depasi costurile de
extindere a unei afaceri in lumea reala.
Sper ca prin aceste randuri sa va fi fost de folos in intelegerea unui site
pe internet si importantei campaniei de promovare ulterioare.
Tot din acest context va recomandam niste articole scrise tot de mine care
sunt disponibile la adresa:
www.promovareonline.info sectiunea de articole IT
reteta
seo - in linii mari
10
sfaturi pentru succesul unui blog de firma
atentie
la ce comandati
ce
inseamna: seo, sem, white & black hat
Despre
publicitatea pe bloguri prin articole,
Primul
advertorial adevarat/clasic pe un blog
Esti
pe internet, deci existi!
Reteta
unui site de succes
Promovarea online a unui site web, avand un buget redus
Cu stima
Socol Ionut
EuroMarket.ro srl
Mob 0761 603 493
Tags: un,site,web,si,promovarea,pe,internet,a,acestuia
In continuare va propunem un articol gasit pe internet care va indruma spre o solutie de promovare low-cost. Ca orice compromis, aceasta vine la pachet si cu o serie de minusuri pe care vom incerca sa... →
EuroMarket.ro va propune urmatorul articol pentru a explica pe intelesul tuturor ce importanta are un site pe internet, daca trebuie promo... →
Utilizand serviciile SeoMonitor.ro va aducem la cunostinta ingredientele cele mai importante pentru un SEO reusit.
Informatiile de mai jos au un rol orien... →