(SEO, în română optimizare pentru motoare de căutare) este o subcategorie a
marketing-ului online, practică apărută în anul 1990, odată cu apariţia primelor
site-uri pe Internet, şi care reprezintă totalitatea tehnicilor prin care un
site web este adus la o formă în care este propulsat mai sus în lista de
rezultate date de un motor de căutare pentru diverse cuvinte-cheie. Cu timpul,
optimizarea unei pagini web a unui site a devenit un serviciu oferit de unele
companii şi/sau corporaţii.
La începuturile Internetului, motoarele de căutare afişau în urma unei căutari, pagini în a căror descriere se afla cuvântul de cautare. Deoarece webmaster-ii (proprietarii de site-uri) au făcut abuz de acest factor, motoarele de căutare au alcătuit algoritme mult mai complexe, care includ:
Textul din Tag-ul title
Nume de domeniu
Elementele HTML - Tag-urile HTML
Frecventa unui cuvânt cheie, atât în pagină cât şi global
Sinonime ale cuvântului cheie
Atributele ALT pentru imagini
Titlul link-urilor
Numărul total de hyperlink-uri de la şi spre o pagină
Calitatea site-urilor de la care pleacă link-uri spre o pagină
Vârsta unui site
În sens larg , SEO este Marketing prin întelegerea modului în care
functionează algoritmii de cautare, si ce ar căuta vizitatorii , pentru a
stabili corespondenţa cu siturile oferind ce aceştia caută. Anumite eforturi SEO
pot implica optimizarea codării unui sit , fără a face modificări vizibile
pentru vizitatori, precum ierarhizarea structurii sitului , evitarea sau
rezolvarea unor probleme care ar putea impiedica motoarele de căutare să
indexeze complet situl. Alte eforturi mai vizibile ar fi includerea de conţinut
unic care este uşor indexat si extras de pe situri web datorită vizitatorilor
umani.
Termenul SEO poate să se refere la "Optimizatori pentru Motoare de Căutare" , un
termen adoptat de industria consultanţilor care se ocupa de optimizarea
proiectelor în numele clienţilor , si al angajaţilor proprietarilor de situri
care pot lucra SEO în interiorul firmei.
Optimizatori pentru Motoare de Căutare , adesea oferă SEO ca un serviciu
singular , facând parte dintr-o campanie mai mare de marketing. Deoarece un
proces de optimizare eficient poate cere schimbări în codul sursă al sitului ,
este recomandat să fie inclus iîn dezvoltarea iniţială şi design-ul sitului,
ajungand la folosirea termenului "Search Engine Friendly"( "Prietenos Motoarelor
de Căutare") pentu a descrie design-ul , meniurile , sistemul de management al
conţinutului , şi al coşului de produse care poate fi optimizat uşor si eficient.
Se spune ca Google are peste 300 de factori în componenţa algoritmului de
afişare a rezultatelor, ceea ce a creat numeroase polemici legate de tacticile
folosite pentru SEO, în randul webmaster-ilor.
Webmaster-ii şi furnizorii de conţinut au început să optimizeze situri pentru
motoarele de căutare începand de la mijlocul anilor 1990, cand primele motoare
de căutare catalogau reteaua Web timpurie.
Iniţial tot ce trebuia făcut de webmasteri era să adauge pagina , sau URI, la
diferitele motoare de căutare , care trimiteau un "paianjen" ("spider") pentru a
"se târî" (en: "crawl") prin pagina , extrage legaturi către alte pagini şi să
returneze informaţiile de pe o pagina pentru a fi indexate. Procesul pesupune
copierea paginii de catre paianjeni şi stocarea pe propriile servere , unde un
al doilea program, numit "indexator " (en: "indexer") , extrage diferite
informaţii despre pagina, precum cuvintele conţinute şi locul lor în pagină,
precum si orice greutate pentru cuvinte specifice, dar si legaturile către alte
pagini, care sunt adaugate intr-o programare pentru târâre la o dată ulterioară.
Proprietarii de situri au început să recunoască valoare clasificării
superioare şi a vizibilităţii, creând o oportunitate pentru practicanţii SEO
"white hat" (pălarie albă) şi "black hat" (pălărie neagră).
Printre "White hat" se numără acele companii care folosesc tehnici
considerate "legale" pentru promovarea site-urilor în cadrul motoarelor de
căutare. În mare parte, acestea se bazează pe optimizări aduse structurii
paginilor conţinute în cadrul site-ului pentru a fi corect interpretate şi
evaluate de algoritmii de atribuire a rangurilor folosite de motoarele de
căutare.
În timp, datorită dorinţei proprietarilor de site-uri de a-şi vedea paginile
create cât mai în faţă în motoarele de căutare, a dus la apariţia unor metode
mai puţin legale. Aceste metode, numite şi "Black hat SEO" se referă la tehnici
prin care motorul de căutare "vede" un conţinut iar vizitatorii alt conţinut (aka
cloaking). Motoarele de căutare penalizează şi/sau elimină din index-ul lor
aceste site-uri, pagini. Printre cei care au încercat aceste tehnici, se numară
site-uri ale unor companii cu renume ca şi: BMW si Ricoh, ambele de provenienta
germana.
Printre metode se numără şi spamul pe site-uri de comunitate care au un număr
mare de vizitatori. Printre acestea se numără YouTube sau MySpace. Această
abordare constă in publicarea de material referitor la un subiect care să atragă
vizitatori (indiferent de relevanţa acestuia) şi includerea unui link către
site-ul care se doreşte astfel promovat în ideea ca acesta va fi urmat de
curioşii vizitatori. Pe lânga vizitatori care sunt in sine trafic adus site-ului,
alte site-uri care reproduc conţinut vor prelua şi acest link, răspândindu-l,
creând mai multe referinţe externe site-ului original, astfel crescându-i
ratingul in cadrul motoarelor de căutare.
Sunt multe metode de a creste rankingul unui site si de a-ti creste pozitia
ocupata in cautarile pe google sau alte motoare de cauta. In principal sunt 2
tipuri de optimzari posibile - optimizari la nivel de cod si optimizari prin
includerea in directoare si obtinerea de linkuri catre site-ul tau. Modul in
care este scrisa o pagina afecteaza foarte mult rankingul. O interfata web
evoluata trebuie sa sublinieze cuvintele cheie pe care doreste sa le exploateze.
Acest lucru se face folosind tagurile <meta> sau taguri de genul <h2> , <h2> ,
<strong> .
O tehnologie "White Hat" recent aparuta este cea a "friendly url′s". Aceasta
vorbeste despre formatarea intr-un mod inteligent a link-urilor unui site de la
forma dinamica la o structura statica. Astfel, un site care contine imediat dupa
extensia de domeniu o structura de felul: ?title=SEO&action=View sa fie
redenumit in /vizualizare/SEO. Aceasta solutie este permisa datorita extensiei
de apache denumita ReWrite si se poate activa din fisierul de sistem .htaccess.
Mai multe detalii despre cum se intrebuinteaza acest feature se gasesc pe adresa
de home a serverului apache
Tags: ce,inseamna:,seo,,sem,,white,&,black,hat,
In continuare va propunem un articol gasit pe internet care va indruma spre o solutie de promovare low-cost. Ca orice compromis, aceasta vine la pachet si cu o serie de minusuri pe care vom incerca sa... →
EuroMarket.ro va propune urmatorul articol pentru a explica pe intelesul tuturor ce importanta are un site pe internet, daca trebuie promo... →
Utilizand serviciile SeoMonitor.ro va aducem la cunostinta ingredientele cele mai importante pentru un SEO reusit.
Informatiile de mai jos au un rol orien... →