Promovare pe internet SEO, SEM, SMM, SOCIAL MEDIA, ADWORDS
ce inseamna: seo, sem, white & black hat

ce inseamna: seo, sem, white & black hat

SEO: Search Engine Optimization

(SEO, în română optimizare pentru motoare de căutare) este o subcategorie a marketing-ului online, practică apărută în anul 1990, odată cu apariţia primelor site-uri pe Internet, şi care reprezintă totalitatea tehnicilor prin care un site web este adus la o formă în care este propulsat mai sus în lista de rezultate date de un motor de căutare pentru diverse cuvinte-cheie. Cu timpul, optimizarea unei pagini web a unui site a devenit un serviciu oferit de unele companii şi/sau corporaţii.
 

SEM: SEO şi marketing

La începuturile Internetului, motoarele de căutare afişau în urma unei căutari, pagini în a căror descriere se afla cuvântul de cautare. Deoarece webmaster-ii (proprietarii de site-uri) au făcut abuz de acest factor, motoarele de căutare au alcătuit algoritme mult mai complexe, care includ:

Textul din Tag-ul title
Nume de domeniu
Elementele HTML - Tag-urile HTML
Frecventa unui cuvânt cheie, atât în pagină cât şi global
Sinonime ale cuvântului cheie
Atributele ALT pentru imagini
Titlul link-urilor
Numărul total de hyperlink-uri de la şi spre o pagină
Calitatea site-urilor de la care pleacă link-uri spre o pagină
Vârsta unui site

În sens larg , SEO este Marketing prin întelegerea modului în care functionează algoritmii de cautare, si ce ar căuta vizitatorii , pentru a stabili corespondenţa cu siturile oferind ce aceştia caută. Anumite eforturi SEO pot implica optimizarea codării unui sit , fără a face modificări vizibile pentru vizitatori, precum ierarhizarea structurii sitului , evitarea sau rezolvarea unor probleme care ar putea impiedica motoarele de căutare să indexeze complet situl. Alte eforturi mai vizibile ar fi includerea de conţinut unic care este uşor indexat si extras de pe situri web datorită vizitatorilor umani.

Termenul SEO poate să se refere la "Optimizatori pentru Motoare de Căutare" , un termen adoptat de industria consultanţilor care se ocupa de optimizarea proiectelor în numele clienţilor , si al angajaţilor proprietarilor de situri care pot lucra SEO în interiorul firmei.

Optimizatori pentru Motoare de Căutare , adesea oferă SEO ca un serviciu singular , facând parte dintr-o campanie mai mare de marketing. Deoarece un proces de optimizare eficient poate cere schimbări în codul sursă al sitului , este recomandat să fie inclus iîn dezvoltarea iniţială şi design-ul sitului, ajungand la folosirea termenului "Search Engine Friendly"( "Prietenos Motoarelor de Căutare") pentu a descrie design-ul , meniurile , sistemul de management al conţinutului , şi al coşului de produse care poate fi optimizat uşor si eficient.

Se spune ca Google are peste 300 de factori în componenţa algoritmului de afişare a rezultatelor, ceea ce a creat numeroase polemici legate de tacticile folosite pentru SEO, în randul webmaster-ilor.

 

Istoria SEO

Webmaster-ii şi furnizorii de conţinut au început să optimizeze situri pentru motoarele de căutare începand de la mijlocul anilor 1990, cand primele motoare de căutare catalogau reteaua Web timpurie.

Iniţial tot ce trebuia făcut de webmasteri era să adauge pagina , sau URI, la diferitele motoare de căutare , care trimiteau un "paianjen" ("spider") pentru a "se târî" (en: "crawl") prin pagina , extrage legaturi către alte pagini şi să returneze informaţiile de pe o pagina pentru a fi indexate. Procesul pesupune copierea paginii de catre paianjeni şi stocarea pe propriile servere , unde un al doilea program, numit "indexator " (en: "indexer") , extrage diferite informaţii despre pagina, precum cuvintele conţinute şi locul lor în pagină, precum si orice greutate pentru cuvinte specifice, dar si legaturile către alte pagini, care sunt adaugate intr-o programare pentru târâre la o dată ulterioară.

Proprietarii de situri au început să recunoască valoare clasificării superioare şi a vizibilităţii, creând o oportunitate pentru practicanţii SEO "white hat" (pălarie albă) şi "black hat" (pălărie neagră).

Printre "White hat" se numără acele companii care folosesc tehnici considerate "legale" pentru promovarea site-urilor în cadrul motoarelor de căutare. În mare parte, acestea se bazează pe optimizări aduse structurii paginilor conţinute în cadrul site-ului pentru a fi corect interpretate şi evaluate de algoritmii de atribuire a rangurilor folosite de motoarele de căutare.

 

Metode "Black hat"

În timp, datorită dorinţei proprietarilor de site-uri de a-şi vedea paginile create cât mai în faţă în motoarele de căutare, a dus la apariţia unor metode mai puţin legale. Aceste metode, numite şi "Black hat SEO" se referă la tehnici prin care motorul de căutare "vede" un conţinut iar vizitatorii alt conţinut (aka cloaking). Motoarele de căutare penalizează şi/sau elimină din index-ul lor aceste site-uri, pagini. Printre cei care au încercat aceste tehnici, se numară site-uri ale unor companii cu renume ca şi: BMW si Ricoh, ambele de provenienta germana.

Printre metode se numără şi spamul pe site-uri de comunitate care au un număr mare de vizitatori. Printre acestea se numără YouTube sau MySpace. Această abordare constă in publicarea de material referitor la un subiect care să atragă vizitatori (indiferent de relevanţa acestuia) şi includerea unui link către site-ul care se doreşte astfel promovat în ideea ca acesta va fi urmat de curioşii vizitatori. Pe lânga vizitatori care sunt in sine trafic adus site-ului, alte site-uri care reproduc conţinut vor prelua şi acest link, răspândindu-l, creând mai multe referinţe externe site-ului original, astfel crescându-i ratingul in cadrul motoarelor de căutare.

Sunt multe metode de a creste rankingul unui site si de a-ti creste pozitia ocupata in cautarile pe google sau alte motoare de cauta. In principal sunt 2 tipuri de optimzari posibile - optimizari la nivel de cod si optimizari prin includerea in directoare si obtinerea de linkuri catre site-ul tau. Modul in care este scrisa o pagina afecteaza foarte mult rankingul. O interfata web evoluata trebuie sa sublinieze cuvintele cheie pe care doreste sa le exploateze. Acest lucru se face folosind tagurile <meta> sau taguri de genul <h2> , <h2> , <strong> .

 

Link-uri prietenoase

O tehnologie "White Hat" recent aparuta este cea a "friendly url′s". Aceasta vorbeste despre formatarea intr-un mod inteligent a link-urilor unui site de la forma dinamica la o structura statica. Astfel, un site care contine imediat dupa extensia de domeniu o structura de felul: ?title=SEO&action=View sa fie redenumit in /vizualizare/SEO. Aceasta solutie este permisa datorita extensiei de apache denumita ReWrite si se poate activa din fisierul de sistem .htaccess. Mai multe detalii despre cum se intrebuinteaza acest feature se gasesc pe adresa de home a serverului apache

 

Tags: ce,inseamna:,seo,,sem,,white,&,black,hat,



matruriile

clientilor

ultimele

articole

Cum sa te promovezi pe internet avand un buget mic
Cum sa te promovezi pe internet avand un buget mic

In continuare va propunem un articol gasit pe internet care va indruma spre o solutie de promovare low-cost. Ca orice compromis, aceasta vine la pachet si cu o serie de minusuri pe care vom incerca sa... →

19 Ianuarie 2010
un site web si promovarea pe internet a acestuia
un site web si promovarea pe internet a acestuia

EuroMarket.ro va propune urmatorul articol pentru a explica pe intelesul tuturor ce importanta are un site pe internet, daca trebuie promo... →

03 Iunie 2009
reteta seo - in linii mari
reteta seo - in linii mari

Utilizand serviciile SeoMonitor.ro va aducem la cunostinta ingredientele cele mai importante pentru un SEO reusit.
Informatiile de mai jos au un rol orien... →

26 Aprilie 2009
Pachete de servicii &

tarife

1000Lei /camp.

Promo Start

detalii
2500Lei /camp.

Promo Business

detalii
3500Lei /camp.

Promo Premium

detalii
Ce putem face pentru toti
Ce am facut pentru altii
Ce putem face pentru dvs ?
722cursanti
210siteuri web
28magazine online
762grafice
SERVICII GDPR: Solutii de implementare si conformare la prevederile GDPR si Servicii Externalizare DPO Responsabil Protectia Datelor

Oferta de servicii GDPR
Solicita acum oferta noastra de servicii de implementare GDPR pentru a va asigura ca organizatia dvs. respecta prevederile impuse de cadrul legislativ privind protectia datelor personale.
Click aici pentru oferta
Informatii generale despre GDPR