Fie ca va ganditi sa va creati unul, fie ca aveti unul deja, credem ca aceste sfaturi vor fi utile. Ba mai mult, le puteti folosi ca metoda de revizuire oricand simtiti nevoia sau oricand aveti impresia ca ati putea face mai multe cu blogul de companie.
1. Definiti clar scopul pentru care aveti nevoie de un blog de companie, mergeti pana la sursa, adica pana la nevoia de comunicare sau de marketing pe care trebuie sa o hraneasca un astfel de instrument online, si mai intrebati-va o data daca e nevoie (doar) de un blog si de ce.
Nu e o forma ascunsa de a va face sa va ganditi de doua ori la decizia pe care probabil ati luat-o deja, si anume de a comunica mai deschis cu anumite grupuri de public, ci doar un proces care va ajuta sa intelegeti mai bine ce puteti face cu un blog. Si, garantat, de fiecare data cand reluati procesul, la diferite intervale de timp, puteti descoperi lucruri noi.
2. Deschideti un fisier Excel, sau programul preferat pentru planificare, si treceti acolo asteptarile pe care le aveti privind acest blog. Incercati sa determinati cifrele in jurul carora se invart asteptarile pe care le aveti si salvati-l cat mai la indemana, pentru a reveni la acest document cat mai frecvent.
Sfat ajutator (sau 2 si un sfert): Incercati sa definiti cat mai clar unul sau mai multe grupuri tinta, si indicatori cantitativi si calitativi pentru ei in functie de ceea ce cunoasteti (cam cati dintre cei din grupul A sunt pe internet si ar putea fi interesati de acest blog, ca o cifra de referinta pentru un ulterior indicator cantitativ, si cativa reprezentanti, pentru un indicator calitativ)
3. Acum ca v-ati definit asteptarile, trebuie sa stabiliti cum le veti atinge (de depasirea lor ne ocupam putin mai tarziu, sau va puteti opri pentru a ne da un email la clienti@blogagency.ro daca vreti sa discutam despre asta acum). Un prim pas este o descriere (de- scriere, adica in scris) a directiei generale pe care o veti urma, in functie de grupurile stabilite anterior. Aceasta directie are un concept general, si un ton al comunicarii.
4. Apoi, va trebui sa stabiliti un plan de continut, un plan de actiuni, si toate resursele pe care le implica acestea.
Daca prin planul de continut suntem intelesi ca e vorba de o planificare in timp a unei liste de articole pe blogul respectiv, dincolo de insemnarile ocazionale, insa construind contextul pentru acestea, planul de actiuni este unul din instrumentele pe care le folosim la Blog Agency pentru a oferi dinamism unui blog de companie. Actiunile sunt acele activitati pe care le puteti genera pe blog impreuna cu cititorii acestuia, actiuni care, daca sunt alese, pregatite si implementate cum trebuie, pot aduce cititori noi, si le pot oferi celor actuali motive sa revina, si sa participe la conversatia generala.
In ceea ce priveste continutul, incercati o schimbare de roluri si intrebati-va ce ar vrea clientii sau acele grupuri tinta de mai sus sa afle despre compania cu blog, si nu despre ce ati vrea sa le vorbiti dvs. Regula Blogagency: Utilitaiment, adica o combinatie intre continut cu utilitate reala, si putin divertisment, pe alocuri.
5. Avem o lista de articole si de actiuni, le putem aranja intr-un calendar, si trebuie sa stabilim ce resurse implica: cine scrie, cine editeaza, cine coordoneaza, cine monitorizeaza si evalueaza. In functie de buget si complexitatea dorita, rolurile acestea pot fi individuale sau cumulate. Insa atentie la situatiile in care puneti un singur responsabil si pentru executie si pentru evaluare.
In cazul in care aveti deja un blog de companie, puteti face o revizuire a rolurilor si a resurselor folosite pana acum, pentru ca oricand e loc pentru o optimizare.
6. Managementul intern al comunicarii prin blog - va trebui sa va ganditi cum gestionati si relatia anumitor stakeholderi cu blogul de companie. Chiar daca reusiti sa comunicati eficient cu acestia, ei vor fi mereu mai putin in tema in ceea ce priveste blogul de companie, si pot reactiona in moduri neasteptate si/sau nedorite in situatii neprevazute.
7. Integrarea blogului in strategia de comunicare sau de marketing - crearea de elemente specifice pentru blogul de companie in cadrul actiunilor de comunicare sau marketing relevante. Atentie, nu e, in general, suficient sa prezentati actiunile respective, decat daca sunt capodopere. Cu atat mai putin sa trantiti pe blog comunicatele de presa care le anunta.
8. Marketingul blogului. Un blog interesant are un potential viral, care ii permite sa creasca “organic”, adica fara sprijinul altor campanii sau instrumente de marketing. Insa pentru a amplifica succesul unui blog, mai ales al unuia de companie, trebuie un plan de marketing dedicat, care sa contina atat actiuni clasice de marketing, cat si unele specifice.
9. Managementul feedback-ului. Veti avea permanent doua tipuri de feedback: dorit si nedorit. Nu trebuie sa incercati eliminarea celui din urma, ci doar sa il transformati in feedback util(izabil).
10. Regula care se aplica in general pe internet, insa si aici: experimentati, experimentati, experimentati, fie in contexte controlabile, fie pe viu, cu atentie sporita. Si, dupa o perioada lunga de experimente, luati intreaga reteta de la capat, pentru ca principala responsabilitate a unui blog este o implicare constanta, pe termen lung.
Speram ca v-am fost de ajutor cu aceste sfaturi, si ca le veti aplica pentru a va dezvolta cu succes un blog de companie. Daca va putem ajuta in aplicarea lor, sau in maximizarea succesului unui astfel de blog, puteti folosi cu incredere informatiile de contact
Tags: 10,sfaturi,pentru,succesul,unui,blog,de,firma
Sursa: Ionut Oprea
In continuare va propunem un articol gasit pe internet care va indruma spre o solutie de promovare low-cost. Ca orice compromis, aceasta vine la pachet si cu o serie de minusuri pe care vom incerca sa... →
EuroMarket.ro va propune urmatorul articol pentru a explica pe intelesul tuturor ce importanta are un site pe internet, daca trebuie promo... →
Utilizand serviciile SeoMonitor.ro va aducem la cunostinta ingredientele cele mai importante pentru un SEO reusit.
Informatiile de mai jos au un rol orien... →